redgirl portal

Temat: budowa trike(atc) i masa pytań do wszystkich
" />Mialem kiedys budowac trajke,ale doszedlem do wnisoku ze jak budowac to drogim i starannym kosztem a jak juz mam wydac 5000zl to wole kupic quada...Co do przedniego kola to wlasnie najlepiej bylo by wstawic kolo z quada 10 cali(przednie)mocowanie na piascie z quada (przedniej)a piaste zamontowac na oske kola przedniego.Z tym ze... musialbys miec szerokie półki z przodu,zeby kolo sie zmiescilo,bo wiadomo,ze kolo z quada to nie motocyklowe...Co do tylu,oska z gokarta uzywka(najtaniej) 30-40mm,lozyska ucfl.Zacisk motocyklowy(kwestia dorobienia mocowania,tarcza i zebatka z gokarta.Piasty tylne u tokarza.Oska z rury zaraz sie skrzywi,musi byc pelny pret,hartowany z odpuszczonym rdzeniem.Koledzy budujacy quady czyli np.Lukaszrogala,ekipa KAP quada,Kolek,Benon maja w swoich galeriach wszystkie zdjecia z budowy,wiec tam znajdziesz wiele odpowiedzi na swoje pytania.Aha...Co do ramy to musi byc ona niska,takze mysle ze z pojemnosci 80 bedzie dobra.Pozdrawiam

-- dodano 29.08.2009 14:45 --

Plastiki chcialem wsadzac z quada,w sumie tylko tylne plastiki.Felgi myslalem 9 cali na tyl alu z raptora bo byla okazja.Ogolnie wywrotna zabawka i zrezygnowalem m.in dlatego z pomyslu
Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=23951



Temat: Zlot drezynowców

Panowie, z jaką prędkocią wy zapiększacie swoimi kiwajkami.
Ja jadę na rowerze i co mi mówi, że wystartuję 15km po ręcznych i 15 przed motorowymi. Czy jest jeszcze kto kto ma rower szynowy


Kiwajkami - do 60 km/h w zaleznoci od profilu linii.

Pod górkę rower będzie szybszy, po równym - kwestia sporna, ale z górki drezyna rower zostawia w tyle.

Ja kończę budowę gokarta rowerowego kolejowo-drogowego

Czy to Ty byłe u nas rowerkiem w Kolbudach?
Masz już jakie zdjęcia z Kolbud?

Pozdrawiam
PLASER
Źródło: drezyny.org/forum/viewtopic.php?t=12


Temat: Zaparszamy na MotoWakacje 2006
" />„MotoWakacje” mają charakter tradycyjnych obozów, których uczestnicy podejmują trud „przetrwania” w nietypowych warunkach, aby realizować swoje zainteresowania. Zamiast leniwego wypoczynku oferujemy aktywny program wypełniający każdą godzinę pobytu nowymi wyzwaniami i niezapomnianymi przeżyciami.



Wszelkie informacje i zapisy : biuro@phoenixteam.pl

Zdjecia z popzredniej edycji motoWakacji: http://www.automobilklub.pl/site_gallerymoto2005.php

Letnia Przygoda z Motoryzacją 10 – 15 lat
Program obozu obejmuje pierwszy kontakt z motoryzacją: zapoznanie z budową i działaniem różnych pojazdów oraz naukę jazdy motorowerem, quadem i gokartem. Instruktorzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy uczą podstawowych zasad kierowania pojazdami jedno- i dwuśladowymi oraz bezpiecznego zachowania na drodze. Poza tym w programie: przejażdżki rowerowe, gry terenowe, zajęcia linowe, zajęcia sportowe, zajęcia artystyczne (w zależności od zainteresowań uczestników: plastyczne, teatralne, taneczne, muzyczne), plażowanie i kąpiel, ogniska, całodniowa wycieczka na Górę Św. Anny.

Młodzieżowy obóz motoryzacyjny 13 – 17 lat
Każdy dzień obozu to kolejne wyzwania dla przyszłych kierowców. Uczestnicy poznają tajniki motoryzacji oraz realizują kolejne etapy nauki jazdy na motorowerach, gokartach, pojazdach do rallycrossu i samochodach. Po obozie otrzymują zaświadczenie uczestnictwa w kursie jazdy motorowerem i zaliczeniu egzaminu na Kartę motorowerową. W programie ponadto: gry terenowe, zabawy integracyjne, zajęcia sportowe, zajęcia linowe, plażowanie i kąpiel, ogniska, dyskoteki, całodniowa wycieczka na górę Św. Anny.

Wakacyjna szkoła rajdowa 16 – 18 lat
Obóz dla pasjonatów, którzy marzą o karierze kierowcy rajdowego. Uczestnicy, podzieleni na 4-osobowe teamy otrzymują do treningów samochody Fiat 126P. Młodzi kierowcy pod okiem trenerów poznają tajniki jazdy sportowej, budowę i działanie samochodu. Próbują swoich sił za kierownicą „mocnego” BMW, a najlepsi mają okazję prowadzić prawdziwe rajdowe Renault Megane. W programie również: skutery, gokarty, pojazdy do rallycrossu, zajęcia sportowe, basen, przejażdżki rowerowe, gry terenowe, elementy survivalu, zajęcia linowe, podstawy ratownictwa.
Terminy: 2 – 13 lipca 2006 oraz 16 – 27 lipca 2006.

Wakacyjna szkoła motocyklowa 15 – 18 lat
Obóz dla miłośników motocrossu i enduro. Młodzi motocykliści, pod okiem utytułowanego zawodnika enduro, uczestnika Rajdu Paryż-Dakar 2001, Wojciecha Rencza, poznają tajniki jazdy motocyklem w terenie, różnice stylu jazdy po asfalcie i na luźnych nawierzchniach, budowę motocykla crossowego i jego przygotowanie do jazdy. W programie również: przygotowanie ogólnorozwojowe zawodnika, gokarty, zajęcia sportowe, basen, gry terenowe, elementy survivalu, zajęcia linowe, podstawy ratownictwa.
Terminy: 30 lipca – 10 sierpnia 2006 oraz 13 – 24 sierpnia 2006.

Miejsce: Kamień Śląski, woj. Opolskie
Baza obozowa położona jest w sercu 10-hektarowego lasu sosnowego przylegającego do Lotniska Kamień Śląski. Teren jest ogrodzony, odległy od dróg publicznych. Do dyspozycji uczestników są warsztaty, garaże, place i drogi zapewniające bezpieczne prowadzenie zajęć motoryzacyjnych. Nieopodal znajdują się boiska sportowe i basen kąpielowy.

Zakwaterowanie:
6-osobowe domki „bacówki” z surowego drewna
(Uczestnicy muszą posiadać własne śpiwory)

W bazie pełne zaplecze sanitarne – łazienki z natryskami i ciepła wodą, WC, stołówka, świetlica, stół tenisowy, piłkarzyki.

Wyżywienie:
Cztery posiłki dziennie: śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja.
(Uczestnicy jedzą we własnych naczyniach i sami je myją po posiłkach)

Kadra:
Zajęcia motoryzacyjne prowadzą instruktorzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy oraz trenerzy sportów motorowych Automobilklubu Wrocławskiego. Opiekę nad uczestnikami sprawują wykwalifikowani wychowawcy.
Terminy: 02.07.2006 – 13.07.2006
16.07.2006 – 27.07.2006
30.07.2006 – 10.08.2006
13.08.2006 – 24.08.2006


Letnia Przygoda z Motoryzacja 10 – 15 lat 1130,00 zł
Młodzieżowy Obóz Motoryzacyjny 13 – 17 lat 1330,00 zł
Wakacyjna Szkoła Rajdowa 16 - 18 lat 1550,00 zł
Wakacyjna Szkoła Motocyklowa 15 - 18 lat 1550,00 zł


Cena zawiera:
Zakwaterowanie - 11 noclegów (wymagany własny śpiwór),
wyżywienie - 4 posiłki dziennie (wymagana własna menażka, kubek i sztućce),
realizację programu na sprzęcie Organizatora,
opiekę wychowawców, trenerów i instruktorów,
pamiątkową koszulkę, pamiątkowe CD ze zdjęciami z obozu,
ubezpieczenie Allianz NNW (10 000 zł).

Wszystkie zajęcia w cenie imprezy !

Dojazd: własny lub grupowy pod nadzorem konwojenta
Dopłata za dojazd:
Warszawa, Białystok, Piotrków Trybunalski, Gdańsk, Bydgoszcz, Toruń, Inowrocław, Szczecin, Poznań, Leszno, Lublin, Kielce, Kraków – 100 zł
Katowice, Gliwice, Częstochowa, Wrocław, Opole – 50 zł
Dojazd grupowy jest organizowany przy min. 5 uczestnikach z tej samej miejscowości (wykaz zbiórek dostępny na stronie internetowej od 15 czerwca).
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=92016


Temat: Tako rzecze JPM. Part two
" />Juan Pablo Montoya, obecnie przebywa w swojej ojczyźnie, Kolumbii. Wydał on tamże konferencję prasową, część jej przebiegu zamieściła na swoich łamach gazeta "El Espectador", koncentrując się wyłącznie na czysto sportowych aspektach punktu widzenia kierowcy. Oto tłumaczenie tych wypowiedzi:


Pytanie: Czy myślisz, że zmiana sposobu kwalifikacji, przypomni Ci, choć trochę czasy CART?
Juan Pablo Montoya: Wiele będzie zależało od umiejętności kierowcy. Będzie na pewno bardzo ciekawie, bowiem wskutek jednego spóźnionego hamowania, można będzie stracić pole position i wylądować np. na ósmym miejscu.

Pyt: Jak oceniasz dotychczasową pracę Michelina i dalszą współpracę z nimi?
JPM: Oni wykonali bardzo dobrą robotę. Zwłaszcza w pierwszym roku, kiedy nie spodziewali się niczego wygrać. Drugi rok był bardzo dobry, ale myślę, że oczekiwano więcej, właśnie w wyniku tego, co było w 2001r. (4 zwycięstwa). Ale i tak uważam, że była widoczna poprawa, także pod względem elektroniki i innych. Wszystko jest ze sobą połączone.

Pyt: Jak się mają opony Michelina do warunków deszczowych?
JPM: Na jeden weekend przypada tylko jeden rodzaj opon. To dobry krok dla Michelina. Ferrari ma w deszczu przewagę, ale jeśli jest sucho, sytuacja wyrównuje się. Michelin ma kilka nowych pomysłów i na pewno je wykorzysta.

Pyt: Co myślisz o przybyciu do F1 Cristiano da Matty? (tegorocznego mistrza serii CART)
JPM: On jest bardzo dobrym kierowcą i odniósł za Oceanem sukces. Myślę, że będzie miał ten sam problem, który ja miałem, mimo, iż będzie startował gorszym samochodem. Jeśli ma się bolid na trzecie miejsce w kwalifikacjach i zajmuje się nim piąte miejsce to jest w porządku, ale jeśli ma się bolid koło 18. pozycji, a wynikiem jest np. 19 miejsce to jest to złe. Toyota na pewno poprawi się, ale dla niego (da Matty) będzie to na pewno trudny rok.

Pyt: Czy odczuwasz ulgę, wiedząc, że w 2003r. FIA będzie karać stajnie, które będą manipulować wynikami?
JPM: Manipulować można wszystkim, ale w Williamsie nie miało to miejsca. FIA chciała zapobiec takim manewrom, ale w rzeczywistości bardzo trudno będzie rzetelnie kontrolować takie zachowania.

Pyt: Jaki jest cel teamu Williams-BMW w nadchodzącym sezonie?
JPM: Trudne pytanie w obecnym stadium; bolid zaprezentujemy dopiero w styczniu. Myślę, że będzie bardzo ciekawie, nowy samochód będzie zawierał radykalne zmiany. Sezon także będzie inny i przez to raczej bardziej wyrównany. Pytanie jak bardzo, ale oczywiście Ferrari będzie bardzo szybkie.

Pyt: Czy czujesz, że po dwu latach uwaga w zespole skupiła się na Tobie?
JPM: Nie, od samego początku byliśmy równi (z Ralfem Schumacherem). Zespół w nas wierzy, inaczej nie byłoby nas tu.

Pyt. Co musisz poprawić (w kwestii czysto zawodniczej)?
JPM: Wszystko. Kwalifikacje będą bardzo ważne, jeden błąd i cały weekend może się skomplikować.

Pyt: Który wyścig dał ci największy niedosyt lub czułeś, że miałeś w nim szansę na dobry wynik w 2002r. (zwycięstwo)?
JPM: Monako i Interlagos, mieliśmy właściwą prędkość, ale nie wygraliśmy tego. Co gorsza, wiedzieliśmy, że możemy to wygrać.

Pyt: Czy myślisz, że w przypadku, gdy BMW opuści Williamsa, to wpadniesz w jakieś kłopoty?
JPM: Nawet jeśli odejdą, nie zrobią tego przed 2005r. Mam kontrakt do końca 2004r. Gdybym był na ich miejscu, nie odchodziłbym. Oni mają już dość pracy koncentrując się tylko na jednym aspekcie, pomyśl tylko co byłoby, gdyby mieli mieć dwa pod kontrolą (silnik + bolid). Ufam Williamsowi, a oni ufają mi. Jesteśmy jak rodzina. Są pomiędzy nami pewne nieścisłości, ale między nami jest sporo wiary i wzajemnego zaufania.

Pyt: Czy pod względem inżynierii i konstrukcji bolidu dużo się zmieni w 2003r.?
JPM: Z tego co wiem, nie. Zespół jest młody, mamy cztery czy pięć bolidów, testy w tunelach aerodynamicznych wychodzą lepiej, ale czas pokaże.

Pyt: Co wiesz o nowym tunelu aerodynamicznym?
JPM: Są duże oczekiwania w stosunku do niego. Budowa jednego trwa dwa lata i Williams już rozpoczął prace nad tym, którego będzie używać w 2004r. Zdajemy sobie sprawę, że drugi tunel jest nam po prostu niezbędny. To inwestycja w przyszlość.

Pyt: Mówiłeś o swoim bracie, startującym obecnie w gokartach. Co myśli o nim Twoja rodzina?
JPM: Mój brat jest bardzo szybki, ale brakuje mu doświadczenia, więc udzielam mu rad. Nie potrafi jeszcze dobrze ustabilizować karta, jeździ dobrze, jeśli setup jest ustawiony pod niego ,ale przecież będzie musiał nad tym w przyszłości dużo pracować. Jest bardziej uparty ode mnie, a przyszłość należy do niego i wyboru jaki podejmie.

Pyt: czy są różnice finansowe między czołowymi zespołami?
JPM: Ferrari ma największy budżet, ale już Williams i McLaren mają porównywalne.

Pyt: Czy myślisz, że zmiany regulaminowe są dla Ciebie korzystne?
JPM: W tym roku zdobyłem 7 pole positions i żadnego zwycięstwa. W przyszłym trudno będzie coś przewidzieć, ale myślę, że bardziej doświadczeni kierowcy lepiej będą potrafili to wykorzystać. Do tej pory wielu kierowców, w tym ja, pierwszy wyjazd w kwalifikacji traktowało ulgowo, aby tylko dostać się na grid. Teraz trzeba będzie dać z siebie wszystko już od początku.

Pyt: Co myślisz o nowym systemie punktacji?
JPM: W zasadzie zmieni się tylko to, że słabsze teamy i ich kierowcy będą mieli większą szansę na zdobycie punktów. Czołówka pozostanie bez zmian.

Pyt: Czy widziałeś już nowy tor gokartowy, nazwany Twoim imieniem?
JPM: Widziałem zdjęcia, ale i tak to ja go zaprojektowałem (patrz relacja z chatu ).

Pyt. Co myślisz o skreśleniu GP Belgii z kalendarza w 2003r.?
JPM: To wspaniały tor, ale nie jedyny do wyboru. Po przebudowie stracił dużo ze swej trudności. Nawet "Eau Rouge" łatwiej jest teraz pokonać na pełnym gazie, niż było to możliwe wcześniej.

Pyt: Jaki będzie cel Williamsa?
JPM: Postarają się mieć dobry samochód.

Pyt: Na czym Ty się skoncentrujesz?
JPM: Po prostu postaram się być szybki. Więcej uwagi poświęcimy organizacji wewnątrz zespołu, w tym roku mieliśmy już bardziej doświadczonych ludzi niż w 2001r, a w przyszłym sezonie Ralf będzie miał nowych mechaników.

Pyt: Prezydent Ferrari (Luca Di Montezemolo) powiedział, że FIA popełniła błąd (wprowadzając nowe zasady). Co o tym myślisz?
JPM: Ferrari chce ulepszyć widowisko, jakim jest F1. Cokolwiek zda egazmin będzie utrzymane, co nie zda, zostanie skreślone z regulaminu. Na kwalifikacji zostanie wywarta większa presja, a zostanie mistrzem świata może być bardziej skomplikowane, niż do tej pory.


Tłumaczenie: Vassago. Uwagi w nawiasach pochodzą od tłumacza.
Wszelkie prawa zastrzeżone
Źródło: f1ultra.pl/forum/viewtopic.php?t=1225